• kuşadası
Lazer Epilasyon

Akne,(Sivilce) çok yaygın bir problemdir. Dünyada en çok görülen hastalıklardan bir tanesidir. Ortaya çıktığı dönemden sonra kalıcı izler bırakabilmesi nedeniyle tedavisi çok önem kazanmaktadır. Sivilce derin izler bıraktıktan sonra bu izleri gidermek çok zor ve pahalı bir iştir. Çoğu kez sivilce izleri hafifletilebilir ancak tamamen yok etmek mümkün olmayabilir. Sivilce yüz, sırt, göğüs ve omuzlarda en sık görülür. Bunlar sürekli göz önünde olan bölgelerdir ve saklaması zordur. Sivilceleri kapatmak için yapılan makyaj cildi havasız bırakarak sivilceleri daha da derinlere iter. Bu durumda sivilce tedavisi daha zor ve karmaşık hale gelmektedir
Akne, foliküler kanalda tıkanmaya bağlı olarak gelişen bir cilt hastalığıdır. Akne en sık ergenlik çağında görülmekle beraber; bebeklikten yaşlılığa kadar her yaşta ortaya çıkabilir. Akne kişileri psikolojik olarak kötü etkilediğinden, neredeyse cilt hastalıklarından en sık başvuru yapılanlarından birisidir. En sık yüz bölgesinde görülür. Yüzde de alın ve yanaklarda daha yoğundur. İkinci olarak sırt ve göğüs bölgesinde gözlenir.
Aknenin sebepleri:
. Kalıtsal yatkınlık
. Hormonal dengesizlik
. Aşırı yağlı deri yapısı
. Stres
. Kullanılan bazı ilaçlar
. Yüze yoğun sürülen kapatıcı ya da kremler
. Kadınlarda polikistik over sendromu denilen; saç dökülmesi, kıllanma artışı ile beraber aknenin görüldüğü hormon bozukluğu
. İçsel ve dışsal diğer nedenler
Akne tipleri şu şekildedir:
Komedonal akne: Açık ve kapalı komedonlar özellikle yüzde ve burun kenarlarında yoğun olarak görülür. Genellikle ergenlik çağında ve çok yağlı derisi olan kişilerde daha sık rastlanır.
İnflamatuar akne: Papül, püstül ve daha az olarak komedonlar vardır.
Nodülokistik akne: Komedonlar, papül ve püstüller ile nodüller vardır. Bu tip aknede iz kalma riski mevcuttur.
Hafif derecede ki aknelerde genellikle topikal yani dışardan sürme şeklinde ilaçlar kullanılır
Topikal sivilce (akne) ilaçları
Antiseptic deri temizleyicileri
Benzoyil peroxide
Azeleik asit
Antibiotikler: clindamisin eritromisin
Retinoidler: tretionin adapalene
Orta dereceli sivilcede (akne) tedavi:
Burda da topical ajanlar yanısıra oral tedavilerde uygulanır.
Antibiotikler tetrasiklin, eritromisin doksisiklin,
Kadınlarda östrojen ve antiandrojen tedaviler diane 35 , spirinololakton
Oral isotretinoin tedavisi
Çok ileri aknede ya da diğer tüm tedavilere yanıt vermeyen akne tedavisinde kullanılır. Bazı yan etkileri vardır. Gebelikte kesinlikle kullanılmaz. Deride, göz ve kulakta aşırı kuruluğa neden olur. Eklem ve kas ağrıları yapabilir. Karaciğer enzimlerinde yükselmeye neden olabilir ve psikolojik problemlere neden olabilir. Bu nedenle bu tedavi doktor kontrolü dışında kesinlikle kullanılmamalıdır